Harley-Davidson på norsk

Berit Simenstad

Lån boka

• Harley-Davidson : kultursosiologi
Denne boken er en kjærlighetserklæring til motorsykkelen over alle motorsykler. Harley Davidson er kultur. Motorsykkelen er mer myteomspunnet enn noen annen sykkel, med en enestående posisjon verden rundt. Aftenpostenjournalistene Berit Simenstad og Frode Pedersen er begge lidenskapelige Harley-fans. I boken presenterer de andre Harley-tilhengere; en langt mer mangfoldig gruppe enn man kanskje skulle anta. Her er gammel og ung, kvinner og menn, fra alle samfunnslag. Gjennom 25 kapitler blir leseren presentert for ulike stemningsbilder. Et eget kapittel om Harleyens historie hører selvsagt også med, i 2003 er det 100 år siden den første Harley rullet ut på veien. Det er lagt stor vekt på billedmaterialet, boken er gjennomillustrert med fotografier, de fleste i farger.